Jak sprzedać nieruchomość bez pośrednika? Od czego zacząć przygotowanie oferty? To pytania, które zadaje sobie każda osoba, która postanowiła sprzedawać mieszkanie bez pomocy biura nieruchomości. Przygotowanie oferty nieruchomości to dosyć czasochłonny proces, szczególnie dla kogoś kto spotyka się z tym po raz pierwszy. Jakie kroki należy podjąć i jak skutecznie sprzedać nieruchomość?

Nie wiesz od czego zacząć sprzedaż nieruchomości?

Od 10 lat zajmujemy się sprzedażą nieruchomości w Gdyni. Znamy doskonale specyfikę lokalnego rynku. Potrafimy właściwie wycenić nieruchomość i doskonale przygotować ofertę. Nasi eksperci zadbają o bezpieczeństwo i sprawne przeprowadzenie transakcji. Masz pytania? Z przyjemnością na nie odpowiemy.

Nasza propozycja

Przygotowaliśmy kilka kroków, które pomogą w przygotowaniu profesjonalnej oferty nieruchomości:

1. Plan sprzedaży

Przygotowanie oferty, jak każdy inny proces związany ze sprzedażą, wymaga planu. Jest to nie tylko oszczędnością czasu, ale także pieniędzy. Należy nakreślić sobie jaki budżet jesteśmy w stanie przeznaczyć, zorientować się jakie są ceny portali i ich wyróżnienia. Następnie wybrać te najbardziej rozsądne rozwiązania. Trzeba zastanowić się jakie inne kanały komunikacji będą drogą sprzedaży. Dobrym posunięciem jest oszacowanie kosztów baneru, zdjęć nieruchomości, płatnych reklam na Facebooku, planu nieruchomości, a także oszacowanie czasu i wybranie dostawców materiałów. Jeżeli dobrze zabierzemy się do części teoretycznej mamy większą szanse na skuteczną sprzedaż.

2. Zdjęcie nieruchomości

Wydawać by się mogło, że zdjęcia zrobione telefonem wystarczą nam przy przygotowaniu oferty. Niestety, nawet te najlepsze telefony nie są w stanie zrobić tak szerokokątnych i dopracowanych w detalach zdjęć. Biorąc pod uwagę fakt, że ofert sprzedaży nieruchomości na portalach jest bardzo dużo, musimy się jakoś wyróżnić. Nasza nieruchomość nie będzie wydawać się atrakcyjna na tle ofert przygotowanych przez biura nieruchomości, jeżeli będzie mieć złej jakości zdjęcie. Dlatego ważne jest znaleźć odpowiedniego fotografa, który w atrakcyjnej cenie wykona profesjonalne zdjęcia naszej nieruchomości.

3. Grupa docelowa

Zanim przystąpimy do złożenia całej oferty i napisania jej treści należy zastanowić się do kogo ją kierujemy. Wybranie grupy docelowej może być kluczowym elementem. Trzeba przemyśleć dla kogo nasza nieruchomość wydaje się najbardziej atrakcyjna. Czy znajduje się blisko szkół, czy ma dobry dojazd do centrum miasta, a może to dom na przedmieściach idealny dla tych, którzy chcą uciec od miejskiego zgiełku? Po wybraniu grupy docelowej musimy uwzględnić ją w treści i nagłówku oferty.

4. Treść oferty

Zaraz po tym jak przyciągniemy potencjalnego klienta świetnym zdjęciem nieruchomości, dostajemy drugą szansę na przekonanie go do swojej oferty. Tym miejscem jest odpowiednio skonstruowana treść, gdzie musimy postarać się o to, żeby przekazać najważniejsze informacje, ale żeby odbiorcy nie zanudzić. To trudna sztuka, biorąc pod uwagę fakt, że często treści ofert są powtarzalne i nie wnoszą nic oprócz suchych faktów. Z drugiej strony pisania opowiadania o swoim mieszkaniu tez nie jest dobrym rozwiązaniem. Złoty środek to podanie konkretnych informacji, ale także sprawienie, że odbiorca wyobrazi sobie nieruchomość i zechce zobacz ją osobiście.

Po takim przygotowaniu możemy przystąpić do publikowania ofert na płatnych portalach, ale także na innych darmowych kanałach komunikacji. To co jest istotne to fakt, że należy analizować w jaki sposób oferta jest odbierana. Czy ludzie faktycznie chętnie ją otwierają? Czy nawet jeżeli ją otwierają to mamy z tego realne zapytania? Wyciąganie wniosków z danych pozwoli nam na wprowadzanie zmian, które przyniosą nam korzyść, a w końcu sprzedaż.